ЗНО-2019: предмети для вступу
Оприлюднено перелік конкурсних предметів, необхідних для вступу у 2019 році на кожну спеціальність.
Щодо першого предмета ЗНО жодних сумнівів немає – українська мова і література, адже це обов’язкова конкурсна дисципліна для будь-якої спеціальності та галузі знань в Україні. Однак, кожен учасник тестування у 2019 році матиме змогу скласти незалежне оцінювання щонайбільше з 4 навчальних предметів. З яких лише 3 потрібно буде надати приймальній комісії для участі у конкурсному відборі на навчання у виші.
Цьогоріч до Умов прийому на навчання до закладів вищої освіти України було внесено зміни. Тепер Додаток 4 регламентує конкурсні предмети, творчі заліки та творчі конкурси для вступу, залежно від галузі та спеціалізації, обраної абітурієнтом. Тож, щодо другого та третього предмета, то їх можна обрати, спираючись на офіційну документацію.
Публікуємо офіційний список конкурсних предметів для вступу до українських вишів за напрямками знань для здобуття освітнього ступеня бакалавра.
Нагадаємо, у 2019 році ЗНО проводитиметься з української мови та літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії та однієї з іноземних мов (за вибором): англійської, німецької, французької або іспанської.
Для контрактних конкурсних позицій перелік предметів, необхідних для вступу, визначається закладом вищої освіти, так само як і творчі заліки чи творчі конкурси. Однак, навіть для тих, хто навчатиметься на контрактній основі, обов’язковим предметом буде українська мова і література. Другим конкурсним предметом може стати математика, історія України, іноземна мова або біологія (за вибором вишу). Третій конкурсний предмет обирається з переліку предметів, з яких проводиться ЗНО (заклад вищої освіти може передбачити право вступника на вибір з двох предметів).
У наступному році під час вступу прийматимуться сертифікати ЗНО 2017, 2018 та 2019 років. Виключення становить лише сертифікаційна документація з іноземної мови. Себто, якщо конкурсним предметом визначено англійську, французьку, німецьку чи іспанську мову, то абітурієнт зможе подати сертифікати, отримані у 2018 або у 2019 році.
Нагадаємо, нещодано “Всеосвіта” публікувала програми ЗНО на цей навчальний рік. Майбутні абітурієнти вже мають змогу розпочати підготовку до тестування.
Дати проведення основної сесії тестування:
- 21 травня – математика;
- 23 травня – українська мова та література;
- 27 травня – іспанська мова;
- 27 травня – німецька мова;
- 27 травня – французька мова;
- 28 травня – англійська мова;
- 30 травня – фізика;
- 4 червня – історія України;
- 6 червня – біологія;
- 11 червня – географія;
- 13 червня – хімія.
Англійська мова ЗНО
У 2019 році
зовнішнє незалежне оцінювання з англійської мови відбудеться 28 травня.
Випускники
закладів загальної середньої освіти поточного року можуть обрати англійську
мову як третій предмет для проходження державної підсумкової атестації у формі
зовнішнього незалежного оцінювання.
Зміст
сертифікаційної роботи з англійської мови визначено Програмою зовнішнього незалежного оцінювання
з іноземних мов, затвердженою Міністерством освіти і науки України. Програму
розроблено на основі чинних навчальних програм з іноземних мов для
загальноосвітніх навчальних закладів.
Сертифікаційна
робота з англійської мови налічує 59 завдань різних форм та складається з
чотирьох частин: «Розуміння мови на слух (аудіювання)» (16 завдань),
«Читання» (22 завдання), «Використання мови» (20 завдань) і «Письмо» (одне
завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю).
При
визначенні результату зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови за
шкалою 100–200 балів ураховують тестовий бал, отриманий учасником за виконання
всіх завдань сертифікаційної роботи. Визначення тестового бала
здійснюється на основі схем нарахування балів за виконання завдань
сертифікаційної роботи (подано в Характеристиці сертифікаційної роботи) та Критеріїв оцінювання завдань відкритої форми
з розгорнутою відповіддю.
У процесі
визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання за шкалою 100–200
балів буде встановлено поріг «склав/не склав» – мінімальний тестовий бал, який
за виконання сертифікаційної роботи може отримати учасник із мінімальним рівнем
знань. На основі тестового бала кожного учасника, який подолав поріг «склав/не
склав», буде визначено його рейтингову оцінку за шкалою 100–200 балів.
Учасники,
які подолають поріг «склав/не склав», зможуть узяти участь у конкурсному
відборі до вищих навчальних закладів.
Випускники
закладів загальної середньої освіти поточного року, які обрали англійську мову
для проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного
оцінювання, також отримають оцінку за шкалою 1–12 балів. Для тих, хто
вивчав англійську мову
на стандартному або академічному рівні, в процесі
визначення результату буде використано тестовий бал, отриманий учасником за
виконання завдань № 1-16 частини «Розуміння мови на слух (аудіювання)», № 17–32
частини «Читання», № 49–58 частини «Використання мови» та № 59 частини
«Письмо». Для тих, хто вивчав англійську
мову на профільному рівні використовуватиметься тестовий бал
отриманий за виконання усіх завдань тесту.
Результати
зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови будуть розміщені на
інформаційних сторінках учасників до 19 червня 2019 року.
Приклади написання листів на
ЗНО з англійської мови
Зразки написання особистого, напівофіційного та
офіційного листів на тестуванні з англійської мови
Особистий
лист
You’ve got a
letter from your English pen-friend in which he/she wrote to you about his/her
future plans. He/she wants to become an actor/actress and your friend is sure
that this profession will give him/her an opportunity to become famous and make
a lot of money. Write a letter to your pen-friend in which tell him/her
- about your thoughts regarding his/her career plans and what you are going to do after leaving school
- how you prepare yourself for your future profession
- what you think is necessary to be successful in your future job
Write a
letter of at least 100 words. Do not use your real name or any other personal
information.[1] Start your letter in an appropriate way.
(Увага.
За умовами тестування робота має бути анонімною (задля об’єктивності
оцінювання). Бланк Б розпізнається спеціальною комп’ютерною програмою лише за
унікальним штрих-кодом. Щоб уникнути ануляції роботи, під час написання
власного висловлення слід використовувати НЕ справжнє власне ім’я та прізвище,
а ВИГАДАНЕ, наприклад, Tom Brown, Mary Green тощо)
Dear Emily,
I am sorry I haven’t written for such a long time but I was very busy with my exams. How are you? I like your choice to be an actress. And I know that you are very talented and you’ll become a famous actress.
I am sorry I haven’t written for such a long time but I was very busy with my exams. How are you? I like your choice to be an actress. And I know that you are very talented and you’ll become a famous actress.
As for my
plans I always wanted to be a singer. You know that I love singing. But
unfortunately I often have a sore throat, and the doctor said that it was
impossible. So I decided to be a teacher of English. I study English and German
and this is what I like as much as singing.
To be ready
for my future profession, firstly, I listen to English songs and watch English
movies. Secondly, I learn words when I’m walking along the street or even
cycling. But the most important thing is language practice. I try to speak to
native speakers if I have such an opportunity wherever I am.
If I want to
be a successful teacher I have to be communicative. Moreover I must love
children and love to work with them and, of course, I have to understand
children’s behavior.
Hope to hear
from you soon. Drop me a line, please. And give my regards to your family.
Best wishes,
Anna
Anna
Коментар. У цій роботі автор опрацьовує всі
три умови повністю. Він висловлює свою думку стосовно вибору майбутньої
професії його другом, розповідає про плани на майбутнє, про те, як він готує
себе до майбутньої професії, а також говорить про якості та вміння, які
необхідні, на його думку, для успішної кар’єри вчителя.
Це власне
висловлення побудовано логічно й послідовно. Автор використовує з’єднувальні
елементи, що забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових
абзаців, а також окремих речень у абзацах. У тексті наявні сполучники
сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова (but
unfortunately,as for my plans, firstly тощо), які вжиті доречно.
Стиль
висловлення, формат тексту повністю відповідають меті написання особистого
листа. Текст структуровано за змістовими абзацами.
У
висловленні автор продемонстрував достатній словниковий запас для висвітлення
заданої комунікативної ситуації за темами «Плани на майбутнє, вибір професії»,
«Особистісні пріоритети».
У роботі
використано різні типи речень, ужито різні граматичні структури (дієслівні часи
– Present Simple, Continuous, Perfect тощо). Також у роботі відсутні помилки.
Напівофіційний
лист
Listening to
the radio programme you heard different people discussing the topic of
friendship between teens. You have decided to write a letter to the editor of
the programme. In your letter
- describe what kind of friend you prefer and why
- say what can cause a friendship to go wrong
- argue whether it is better to have a wide circle of friends or a few close friends
Write a
letter of at least 100 words. Do not use your real name or any other personal
information. Start your letter in an appropriate way.
Dear
Sir/Madam,
I have just listened to your programme about friends and friendships. I’m writing to express support for this serious issue.
I have just listened to your programme about friends and friendships. I’m writing to express support for this serious issue.
I strongly
agree with you that friendship is defined in a million ways. Friendship is a
relationship that has many dimensions and styles. Friendship has no boundaries
and no limits. True friendship is built on trust and mutual support. Your real
friend is always there to help you and expects the same from you. He does not
judge you for what you do, but instead understands and supports you. I do
believe that a true friend is a person who loves you unconditionally and will not
try to change you. What is more, you never know when you will meet a friend.
It is no
secret that friendships are based on trust, and if that’s betrayed, the whole
relationship breaks down. Cheating, revealing your secrets and backstabbing
lead to breaking up. Thus, we should admit our failures, practice forbearance
and be willing to learn something new. And we’ll avoid breaking up friendships
over petty differences.
To be
honest, I don’t need a wide circle of friends. I prefer one or two close
friends, even though I know many people and have a large number of
acquaintances. And I am sure that having a small group of friends gives you a
better chance to cultivate deep and meaningful relationships.
To sum up, I
have to state that I am in total agreement with those who considered friendship
to be a vital part of our life.
Yours
faithfully,
Margaret Brown
Margaret Brown
Коментар. У цій роботі автор опрацьовує всі
три умови повністю. Він описує справжнього друга і пояснює, чому вважає
названі риси характеру й поведінку проявом справжньої дружби. Автор розповідає
про причини, які можуть зруйнувати справжню дружбу, а також зазначає, що мати
декількох близьких друзів для нього краще, ніж мати широке коло друзів, і
пояснює свою думку.
Це власне
висловлення побудовано логічно й послідовно. Автор використовує з’єднувальні
елементи, які забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових
абзаців, а також окремих речень у абзацах. У тексті наявні сполучники
сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова (to be honest, to
sum up, what is more тощо), які вжиті доречно.
Стиль
висловлення, формат тексту повністю відповідають меті написання напівофіційного
листа. Текст структурований за змістовими абзацами.
У
висловленні автор продемонстрував достатній словниковий запас для висвітлення
заданої комунікативної ситуації за темами «Дружба, любов», «Стосунки з
однолітками, у колективі» і «Особистісні пріоритети». Лексичних помилок немає.
У роботі
використано різні типи речень, ужито різні граматичні структури (дієслівні часи
– Present Simple, Continuous, Perfect тощо). У роботі немає помилок.
Офіційний
лист
You would
like to work in Great Britain this summer. And you have read this advertisement
in a newspaper
Write a
letter of application. In your letter write about:
- why you are writing
- your personal qualities, language skills and experience with children
- why you think this work experience would be important for your future
Write a
letter of at least 100 words. Do not use your real name or any other personal
information. Start your letter in an appropriate way.
Dear Mr.
Griffin,
I am writing to apply for the position of school helper advertised in The Times yesterday.
I am writing to apply for the position of school helper advertised in The Times yesterday.
At present I
am a 17-year-old student. In May, I will be graduating from School. I have been
certificate in both English and German and I speak both fluently.
At school I
developed strong organizational skills. I organized events, led meetings and
assisted junior students. I was awarded a diploma in Arts, so I can organize
different outdoor contests. Being a good swimmer I can assist the coach in the
pool. Therefore, I feel that I would be well-suited for the position. Also, I
regard myself as energetic, sociable, helpful, and patient and I like working
with children. What is more, my knowledge in Arts will be useful, too.
Since the
holidays include the months of July and August, I will have no other
commitments and will be available to work at any time for as many hours as
needed, including evenings.
It will be a
valuable experience for me to work with kids before starting my career, as I’m
going to be a teacher.
I would
appreciate the opportunity to discuss my qualifications more fully in an
interview. I can be reached at 545-555-654. Thank you for your consideration. I
look forward to hearing from you.
Yours
sincerely,
Jane Black
Jane Black
Коментар. У цій роботі автор опрацьовує всі
три умови повністю. Він указує на причину, що спонукала його до
написання листа, а також розповідає про рівень володіння англійською мовою,
характеризує себе як особу відповідальну, енергійну, комунікабельну. І,
звичайно, пояснює чому для нього важливий досвід роботи помічником у мовній
школі.
Це власне
висловлення побудовано логічно й послідовно. Автор використовує з’єднувальні
елементи, що забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових
абзаців, а також окремих речень у абзацах. У тексті наявні сполучники
сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова (Therefore, Since,
as….as тощо), ужиті доречно.
Стиль
висловлення, формат тексту повністю відповідають меті написання офіційного
листа. Текст структурований за змістовими абзацами.
У
висловленні автор продемонстрував достатній словниковий запас для висвітлення
заданої комунікативної ситуації за темами «Характер людини», «Плани на
майбутнє, вибір професії» і «Особистісні пріоритети». Лексичних помилок немає.
У роботі
використано різні типи речень, ужито різні граматичні структури (дієслівні часи
– Present Simple, Continuous, Perfect тощо). У роботі немає помилок.
Немає коментарів:
Дописати коментар